موضوع: "وصیت نامه شهید علی محمد اربابی"

وصیت نامه شهید علی محمد اربابی

و لاتقولوا لمن یقتل فی سبیل الله امواتاً بل احیاء ولکن لاتشعرون »

به کسانی که در راه خدا کشته می شوند ، مرده نگوئید ، آن ها نمرده اند، بلکه زنده اند ، ولی شما این واقعیت را درک نمی کنید .

سپاس خداوندی را که زندگانی و حیات من را در این عصر و زمان قرار داد و جمهوری اسلامی به رهبری امامی بت شکن و در دل امّتی سلحشور و بیدار انسان برای دنیا آفریده نشده است بلکه دنیا برای انسان آفریده شده است و حیف است که انسان به دام زرق و برق دنیا گرفتار شود . آمدن و رفتن به دست خودمان نیست ما آمده ایم و بایستی برویم امّا کجا ؟ خداوند به ما اختیار داد تا انتخاب کنیم زندگی کردن برای زندگی ، پوچ است .

ما نمی توانیم نرویم ، مقاومت در نرفتن بیهوده است . حال که باید برویم چه بهتر که به قرب الهی و در این راه مقدّس که حسین (ع) رفت ما هم برویم . خوب است که انسان چگونه زیستن و چگونه مردن را در معنویّت بیابد . معنویّتی که در آن شهادت یک هجرت است به سوی الله اگر کسی در عشق به رفتن بماند این عین کمال است و کسی که در حال نفرت از رفتن برود این عین سقوط است پس زندگی این دنیا را خانة اصلی خود مپندارید که زندگی در رفتن است .

- امّت شهیدپرور ! در تمام صحنه ها حاضر باشید و سنگرهای مختلف این انقلاب شکوهمند اسلامی را حفظ کنید و نگذارید دشمنان اسلام ، دوباره بر سر مسلمین مسلّط شوند . شُکر خدا که خداوند نعمت انقلاب و رهبری به ما عنایت کرد که همة ما را از تمام مفاسد نجات داد . همان گونه که در زمان شروع انقلاب ، متّحد و با روحیّه و شور و شوق و ایثار برای پیروزی انقلاب تلاش می کردید؛ تلاش کنید دلسرد نشوید که کار کردن برای خدا دلسردی و خستگی ندارد و کسی که در این انقلاب خسته و یا دلسرد شده و یا بشود ، بداند که هدفی غیر الهی دارد . همان گونه که افراد نق زن ، هدف انقلاب را اشتباه گرفته اند . ما انقلابی کرده ایم که در تاریخ بی سابقه بوده است ، لذا باید صبر و استقامت و تلاش و کوشش و جهاد و شهادتی بی سابقه هم در این انقلاب داشته باشیم .

- امّت سلحشور و انقلابی ! امروز باید بجنگیم و ملّت ها را آگاه کنیم که چرا می جنگیم ؟ حال که خداوند بر ما منّت نهاده و شمشیر علی بن ابی طالب را به دست ما داده است باید چون علی (ع) بر ویرانه های کاخ های کفّار یورش بریم و برای سربلندی و عزّت اسلام بجنگیم تا دیگر بار پیکار علی (ع) را زنده کنیم و عاشورای حسین بن علی (ع) سالار شهیدان را به نمایش بگذاریم .

- جوانان عزیز ! آستین ها را بالا بزنید و همّت کنید و بیش تر به جبهه ها اعزام شوید و هر چه سریع تر تکلیف کفّار بعث را معیّن کنید و با نثار خون خود باید حقیقت حق را اثبات کنید . کربلا رفتن خون می خواهد به سادگی نمی شود پیروز شد بلکه باید همه همدوش یکدیگر و یکپارچه و همگام با رزمندگان اسلام شویم و جنگ را سرلوحة زندگی خود قرار دهیم و در برابر مشکلات صبر بیشتری داشته باشیم تا پیروز شویم .
ننگ است برای ما که سرهای خود را به جای سجده در مقابل خدا ، در برابر امریکا کج کنیم . ننگ است با مجوز بعث کافر به کربلا رفتن . ما مَرد جهاد و شمشیریم و باید تا آخرین نفس و آخرین نفر و تا آخرین قطرة خون بجنگیم و این به تمام ما واجب است . شکست و پیروزی ظاهری مطرح نیست بلکه انجام وظیفه مطرح است .
جمعیّت و امکانات ما کم باشد ما را از مقصد اصلی باز نخواهد داشت چه احمق هستند آن ها که می گویند صلح کنید و شما چکار به صدام دارید ؟ ما چکار به دشمن خدا داریم ؟ معلوم است « اشدا علیَ الکُفّار » قرآن وظیفة ما را مشخص کرده به ابا عبدالله الحسین هم می گفتند که بیهوده می جنگنی و باید بیعت کنی . هم دوستان کم ظرفیت و هم دشمنان توطئه گر از وحشت واقعة عاشورا تبلیغات می کردند که یاران و همراهان واقعی امام را مأیوس و نا امید کنند حالا هم همین طور هست ما را از این پیکار می ترسانند آیا انسان از آن چه که بدان عشق می ورزد می ترسد ؟ آیا ماهی از آب می ترسد ؟ آیا انسان ذلّت و خواری را بر پیکار شرافتمندانه ترجیح می دهد ؟ هرگز ! تجلّی عشق ما به خدا این است که دشمنان اسلام را از پای در آوریم . ما از جنگ خسته نمی شویم بلکه آن قدر می جنگیم تا دشمنان ما خسته شوند .

- ملّت عزیز ! حقایق در جبهه نهفته است که تا انسان خود به جبهه نرود درک نخواهد کرد . جبهه مکانی است برای عروج به درجات عالی انسانیّت . کاروان خونین حسینی در حرکت است مواظب باشید از آن عقب نمانید . بروید به جبهه ها تا بفهمید چگونه ره صد ساله را یک شبه می پیمایند . حقایق را در جبهه بیابید . لذّت ها را در جبهه بیابید ، زندگی و صفا و صمیمیّت را در جبهه بیابید . عزّت را در جبهه بیابید . خوشا آن مرگی که در میدان نبرد با کفّار به سویش بروی نه آن که او در رختخواب ما را دریابد .